تداوم آموزش ابتدایی با ۹۷ درصد پوشش در بحران جنگی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تشریح اقدامات این وزارتخانه برای استمرار آموزش در دوران جنگ تحمیلی رمضان، از تولید محتوای ویدئویی تمام دروس، راه اندازی مدرسه تلویزیونی با ۹۷۲ برنامه و اجرای طرح «حامی» برای جبران افت یادگیری خبر داد. حکیم زاده با اشاره به شناسایی ۱۴۱ هزار کودک بازمانده از تحصیل و بازگشت ۴۶ هزار نفر از آنان به چرخه آموزش، بر نقش کلیدی معلمان داوطلب در برگزاری کلاس های حضوری در مساجد و منازل تاکید کرد.
کاهش ۷ هزار نفری بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی/ جذب ۳۹ هزار دانشآموز
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش پرورش از کاهش قابل توجه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی خبر داد و گفت:امسال ۱۴۸ هزار و ۵۰۵ دانش آموز از تحصیل باز مانده اند که نسبت به سال گذشته ۷هزار نفر کاهش داشته و ۳۹ هزار نفر از این کودکان جذب نظام آموزشی شده اند.
صدور بخشنامه به تمام استانها برای ثبتنام دانشآموزان ایرانی فاقد مدارک هویتی
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از صدور بخشنامهای به تمام استانها برای ثبتنام دانشآموزان ایرانی فاقد مدارک هویتی در راستای تحقق تاکیدات رئیسجمهور بر بسط عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت برابر دسترسی همه کودکان به آموزش خبر داد.
لزوم برنامه های جبرانی مهارت نوشتن برای دانشآموزان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است برنامههای جبرانی مهارت نوشتن خصوصاً برای دانشآموزان پایههای اول و دوم در دستور کار قرار گیرد.
«خانواده ها» شرکای اصلی جریان تعلیم و تربیت هستند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که خانواده ها شرکای اصلی جریان تعلیم و تربیت هستند بر حضور مؤثر خانواده ها در جریان یادگیری دانش آموزان، تأکید کرد.
آغاز سال تحصیلی جدید اول مهرماه با برپایی جشن شکوفه ها
معاون آموزش ابتدایی گفت: آغازسال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی با «جشن شکوفه ها و غنچه ها» در اول مهر خواهد بود و آغاز فعالیت های آموزشی و تربیتی، از سوم مهر است.
والدین دانش آموزان با بروز مشکل در سامانه پادا حضوری ثبتنام کنند
معاون آموزش ابتدایی گفت: والدین دانش آموزان میتوانند در صورت بروز برخی مشکلات در سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزی) برای ثبتنام به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.
غفلتهایی که جبران ناپذیرند/ دبستانیهای دور از مدرسه و همکلاسی
معاونت آموزش ابتدایی مهمترین سن رشد را راهبری می کند؛ هر چند تا پیش از کرونا میل به رویکرد تحولی در برنامههای آن دیده میشد اما غفلت از نظارت جدی بر عملکرد مدارس در دوران کرونا مشهود است.
صرف مدرسه رفتن دانش آموزان برقراری عدالت آموزشی نیست
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه صرف مدرسه رفتن اجرای عدالت آموزشی نیست تاکید کرد که توجه به اسناد بالادستی ما را در مسیر عدالت آموزشی قرار می دهد.
برگزاری کلاس های تابستانی برای جبران یادگیری دانش آموزان ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: همه دانش آموزان دوره اول ابتدایی که در درس های فارسی و ریاضی «نیازمند تلاش» هستند شناسایی شده و ۱۴ جلسه جبرانی برای آن ها برگزار خواهد شد.




















