معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از صدور بخشنامهای به تمام استانها برای ثبتنام دانشآموزان ایرانی فاقد مدارک هویتی در راستای تحقق تاکیدات رئیسجمهور بر بسط عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت برابر دسترسی همه کودکان به آموزش خبر داد.
پیگیری زودهنگام ثبتنام نشدهها با ارسال پیامک
وی از ارسال پیامک به اولیای کودکان کلاس اولی که تا ۱۵ شهریور موفق به ثبتنام نشدهاند، خبر داد و گفت: از خانوادهها درخواست شده است تا برای ثبتنام فرزندان خود به مدارس مراجعه کنند. این پیگیری زودهنگام با هدف جذب حداکثری کودکان بازمانده از تحصیل انجام شده است.
پایش آمار و اقدامات انجام شده
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به آمار تقریبی ۱۵۰ هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار حدود ۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شدند که نسبت به سال های قبل، افزایش قابل توجهی را نشان میدهد. پایش آمار دقیق بازماندگان از تحصیل در سال جاری، پس از تکمیل اطلاعات در سامانه سیدا در پایان مهرماه امکانپذیر خواهد بود.
حکیمزاده گفت: این اقدامات بخشی از پیگیریهای وزارت آموزش و پرورش برای تضمین حق دسترسی همه کودکان به آموزش و کاهش نابرابریهای آموزشی است.
انتهای پیام/
