رئیس مرکز حرکتهای مردمی و جهادی بنیاد علوی از برگزاری اردوی ملی “برپا” برای ۱۰ استان کشور به منظور تربیت دانشآموزان کنشگر خبر داد.
وی افزود: در الگوی جدید، اردو و فعالیت فرهنگی نه هدف بلکه ابزار و مسیری برای رسیدن به هدفی متعالیتر است. دانشآموز یک استعداد برای کنشگری در راستای تحقق عدالت اجتماعی است که باید توانمند و مسئولیتپذیر باشد و معلم، راهبر توانمندسازی و تربیت چندساحتی است. اگر این سه عنصر به درستی کنار هم قرار بگیرند، زیستبومی شکل میگیرد که عدالت اجتماعی را ممکن میسازد و این همان هدفی است که بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی دنبال میکنند.
وی ادامه داد: ما تلاش میکنیم تا دانشآموزان مناطق محروم از فرصتهایی بهرهمند شوند که آنها را به شناخت بهتر از خود، ظرفیتهای محیطی و مهارتهای زندگی فعال برساند. در همین راستا، ۱۲۰ مربی از سراسر کشور در این دوره شرکت کردهاند که پس از طی مراحل ارزیابی و مصاحبه، بهعنوان راهبران تربیتی در ۱۰ استان کشور فعالیت خواهند کرد. از ابتدای تیر، این افراد در خدمت دانشآموزان خواهند بود.
توسلی بیان کرد: در مرحله اول، مجموعهای از دانشآموزانی که در مدرسه خود آمادگی برای پذیرش مسئولیت را بروز دادهاند، همچون عضویت در تشکلهای اجتماعی، بهعنوان مخاطبان ما انتخاب میشوند. از ۱۰ استان کشور این دانشآموزان را دعوت میکنیم و در اردوی یکروزه، مجموعهای از چالشها را پشت سر میگذارند و توانمندی خود را نشان میدهند. کانونهای ارزیابی نیز آنها را بررسی و رتبهبندی میکنند.
وی در ادامه گفت: از مردادماه، رویداد ملی «برپا» را برگزار خواهیم کرد که اردوی چهارروزهای برای دانشآموزانی است که صلاحیتهای لازم را از خود بروز دادهاند. این نقطه پایان نیست بلکه آغاز مسیر کنشگری اجتماعی دانشآموزان در مناطق خودشان است، زیر نظر مربیان و رهبران تربیتی که امروز در خدمتشان هستیم.
وی تأکید کرد: دانشآموز در مدرسه خود، در مرحله خود، در مسجد محله خود و در محیط پیرامون خود، یک انسان دغدغهمند، مسئولیتپذیر و کنشگر است که در مسیر تحقق عدالت اجتماعی گام برمیدارد.
انتهای پیام/