رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که این ادغام بر چه مبنا و ساختاری قرار است رخ بدهد، بیان کرد: در حال حاضر مصوبهای داریم که ما را مکلف میکند تا به ادغام پژوهشگاه و سازمان اقدام کنیم. سازمان امور استخدامی کشور به حق این مصوبه را به ما داده است و تا آخر سال باید این اتفاق رخ بدهد.
حجت الاسلام ذوعلم اظهار کرد: ما مأموریتی به یکی از همکاران دادیم که در پژوهشگاه این موضوع را بررسی کنند و با اکثر محققان در این باره صحبت شده است تا دیدگاه در پژوهشگاه نیز بررسی شود و گزارش بررسیها به بنده ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دو دیدگاه مطرح است. یکی مخالف این است که آن ساختار به آن صورتی که در حال حاضر وجود دارد حذف شود که مخالف مصوبه قانونی است و دیدگاه دیگری که به پژوهش بها میدهد، موافق یک بازآرایی تشکیلاتی است.
به گفته وی در ساختار جدید ادغامها، دفتر تألیف و دفتر کمک آموزشی نیز از وضع فعلی خارج میشود.
حجت الاسلام ذوعلم در این باره گفت: با استقرار ۱۱ حوزه یادگیری که در درس ملی به آن اشاره شده است، این ادغام صورت میگیرد و به مدلی فکر میکنیم که در هر کدام از این حوزهها هسته مرکزی داشته باشیم که افرادی آنجا باشند که واقعاً وقت بگذارند و بعد شورای علمی برای هر حوزه یادگیری داشته باشیم و ایده پردازیها مطرح شود و در نهایت مجمعهای علمی در حوزههای یادگیری در قالب تیمهای ۴۰ تا ۵۰ نفره را داشته باشیم.
- منبع خبر : مهر